سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترفندهای گوشیهای شیائومی که کسی نمی داند

اگر شما برای خرید گوشی، برند شیائومی را انتخاب کرده‌اید یا قصد خرید یک موبایل از این شرکت را دارید بدون شک ادامه مطلب شما را هیجان‌زده می‌کند. در این مقاله سعی کرده‌ایم 7 راه و ترفندهای گوشی شیائومی برای بهبود تجربه کاربری شما از دستگاه‌های این برند را ارائه دهیم.

ترفند گوشی شیائومی

یکی از ترفندهای گوشی شیائومی راه اندازی STOCK MIUI است.

بسیاری طرفدار قرار دادن تمام برنامه‌ها در صفحه اصلی نیستند. همچنین این امر جستجوی یک برنامه خاص را نیز دشوار می‌کند. از این رو، بهترین کار بعد از خرید گوشی شیائومی، نصب لانچر شخص ثالث است که گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی دارد، به همین منظور حتی Poco Launcher 2.0 Xiaomi نیز گزینه مناسبی است. اما اخیراً در نسخه جدید این رابط کاربری شما شاهد گزینه های سفارشی سازی بیشتری هستید که می توان به عنوان ترفندهای گوشی شیائومی در نظر گرفت و برای سفارشی سازی منو و نمایشگر از آنها بهره برد.

 

می‌توانید برنامه‌ها را مطابق با رنگ یا عملکرد آنها مرتب و سازماندهی کنید.

 

 

ترفندهای گوشی شیائومی برای حذف همه بلوت ویرها (Bloatware)

ترفند مخفی گوشی شیائومی

گوشی‌های شیائومی تعداد زیادی برنامه‌های از پیش نصب شده دارند و به این ویژگی معروف‌اند در حالی که ممکن است برخی از آنها را هرگز استفاده نکنید. از این رو، تنها ترفندهای گوشی شیائومی و برنامه های گوشی شیائومی را در ادامه بررسی می‌کنیم.

 

راحت‌ترین راه، نصب برنامه‌هایی مانند UnApp است که به شما امکان می‌دهد چندین برنامه را به یک‌باره حذف کنید. علاوه بر این، روش دیگری نیز برای دیبلوت کردن با استفاده از قابلیت های گوشی شیائومی در تنظیمات نیز وجود دارد که در مقاله «راه‌حل‌های کاربردی و آسان برای رفع مشکلات گوشی های شیائومی» به آن اشاره شده است.

 

برنامه های شیائومی بلااستفاده را حذف کنید.

گوشی‌های شیائومی با چندین برنامه از پیش نصب شده و ناخواسته ارائه می‌شود. داشتن یک سری برنامه که هرگز استفاده نمی‌کنید حافظه گوشی شما را اشغال می‌کند و واقعاً هم آزار دهنده است. با این وجود می‌توانید برخی از آنها را حذف یا غیرفعال کنید. برای دسترسی به کارت حافظه در شیائومی وارد تنظیمات گوشی شیائومی شوید مسیر زیر را دنبال کنید:

 

ترفندهای گوشی شیائومی برای سفارشی کردن و فعال کردن حرکات ناوبری

در ادامه به برخی از ترفندهای گوشی شیائومی اشاره خواهیم کرد که می‌تواند برای فعال کردن حرکات ناوری بسیار عالی و کاربردی باشد…

 

استفاده از حرکات ناوبری برای بسیاری از کاربران جالب و فوق‌العاده عالی به نظر می‌رسد، زیرا با غیر فعال شدن 3 دکمه کنترل پایینی، علاوه‌بر اینکه می‌توانید از نمایشگر تمام صفحه لذت ببرید، به جای استفاده از 3 دکمه پایینی از ژست حرکتی برای خروج از برنامه‌ها، مشاهده برنامه‌های باز و رفتن به هوم اسکرین استفاده می‌کنید. در ادامه این مرجع موبایل معتبر به یکی از راز های مخفی گوشی شیائومی اشاره می‌کند که در تنظیمات این قبیل گوشی ها نهفته بوده در این مورد بسیار کارساز خواهد بود.

 

برای استفاده از یکی دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی و فعال کردن حرکات ناوبری، به تنظیمات بروید و گزینه System & Device را پیدا کنید. روی صفحه نمایش ضربه بزنید و نوع حرکات را انتخاب کنید. همچنین برای نحوه استفاده از این حرکات ناوبری، یک راهنما نیز در دسترس است ، همچنین متوانید برای رفع مشکلات و تنظیمات تماس گوشی شیائومی بر روی لینک کلیک کنید.

 

انتخاب پنل تنظیمات سریع از طریق تنظیمات گوشی شیائومی از جمله ویژگی های جالب گوشی های شیائومی

 

یکی از قابلیت های جالب شیائومی و شاید حتی بهترین قسمت رابط کاربری این گوشی‌ها «Quick Settings» است. برای استفاده از این قابلیت هم می‌توانید همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، فهرست سریع تنظیمات را باز کرده و بر روی دکمه «Edit» ضربه بزنید. سپس گزینه‌های مورد نظر خود را اضافه کنید (و بقیه را حذف کنید).

 

FIND YOUR PHONE یکی دیگر از ترفند های شیائومی

ترفندهای گوشی شیائومی

از دیگر برنامه های مخفی شیائومی Find Your Phone است که یکی از اولین تنظیماتی است که باید بررسی کنید. Mi Phone Finder، به شما کمک می‌کند در صورت گم شدن گوشی، آن را پیدا کنید. برای استفاده یکی دیگر از ترفند های شیائومی

 

به قسمت تنظیمات> حساب کاربری بروید.

پس از یافتن آن، با کامپیوتر و یا لپ‌تاب به حساب Xiaomi خود وارد شوید.

پس از اتمام کار، روی Mi Cloud ضربه بزنید و گزینه Find را فعال کنید تا لوکیشن گوشی از طریق نقشه به شما نشان داده شود.

دفعه بعد که گوشی خود را سایلنت کردید و نمی‌دانید کجاست می‌توانید از رایانه خود به وب سایت Mi Cloud رفته، به همان حساب Mi وارد شوید و دستگاه ثبت شده خود را پیدا کنید.

 

تمام مدل‌های گوشی شیائومی هم ممکن است ترفند‌های خاص خود را داشته باشند، برای مثال یکی از ترفندهای گوشی شیائومی نوت 8 پرو مربوط به اسپیکر  آن است. همه ما می‌دانیم که پنجره اسپیکر‌ها به مرور می‌تواند گردو‌خاک بگیرد و کثیف می‌شود و بر کارایی آن تآثیر می‌گذارد. جالب است بدانید که با بکارگیری پاکسازی بلندگو شیائومی نوت 8 پرو و قابلیت‌هایی که در تنظیمات آن قرار داده شده اسپیکر خود به خود تمیز شده و طول عمر آن بالا می‌رود.